Wednesday, February 15, 2012

Black-Silver Own-made Clutch

Fekete-ezüst saját készítésű clutch 
DIY >> Accessory


As I promised in a previous post (here) I challenged myself to make a clutch, at first the most simpliest model with zipper. In the post of "Metallic Stripes" you could already see the result as a part of outfit so there remains no more but to show you a how-to-do guide. Let's start with it!

I've succeeded to buy two kind of faux leather fabrics: from each of them I bought 40 cm long from 140 cm wide fabric. I know this amount is so much for one clutch, but I can utilize the remaining parts later. I needed some black fabric for the lining as well (I had at home), and one black zipper in 30 cm long.

As a first step I made a paper-model to see how big it should be and how the silver stripe should look like. Then according to this pattern I could cut out the rectangulars (of course leaving 1 centimeter by sides for sewing).

Ahogyan már megígértem egy korábbi posztban (itt), eldöntöttem, hogy készítek egy kis táskát, vagyis clutch-ot, elsőre a legegyszerűbb cipzáras változatot. A "Fémes csíkok" című posztban már meg is mutattam a végeredményt, mégpedig egy szett részeként, így aztán nem maradt más, minthogy bemutassam hogyan készült a táska. Akkor kezdjük is!

Sikerült kétfajta műbőr anyagot vennem: mindkettőből 40 centi hosszút vettem a 140 centi széles méteráruból. Tudom, ez a mennyiség egy kicsit sok a clutch-nak, de majd hasznosítom még a kimaradt részeket. Szükségem volt még némi fekete bélésanyagra (volt otthon), továbbá egy 30 centi hosszú fekete cipzárra.

Első lépésként készítettem egy papír modellt, hogy lássam mekkora is legyen a táska, illetve hol helyezkedjen el benne az ezüst csík betét. Ezután a kapott szabásminta alapján már ki tudtam vágni a téglalapokat (természetesen ráhagyva a széleken 1 centit a varráshoz).




Stitch the silver stripe to main part with pins, and inset the zipper between two black parts as well. Sew alongside with sewing machine.

Gombostűvel tűzzük össze az ezüst csíkot a fő résszel, illetve illesszük be a cipzárat a két fekete rész közé. Varrógéppel varrjuk le a tűzések mentén.



Now sew the another side of silver stripe to narrow black stripe. Turning the clutch inside out sew the sides to close it. I have rounded off the corners a little, but it is up to you. In order to give a good shape to the hand-bag I stitched down along the horizontal seamings with hidden stitch.

After that you need to cut out a simple appropriate sized rectangular from lining fabric, sewing the sides and sew in as lining along the zipper.

Most varrjuk az ezüst csík másik oldalát a keskenyebb fekete részhez. Kifordítjuk a táskát és az oldalakat is levarrva bezárjuk. Én egy kicsit lekerekítettem a sarkokat, de kinek hogy tetszik. Hogy szépen lesimuljanak az anyagok, így jobb formát kapjon a clutch, a vízszintes varrások mentén rejtett öltéssel levarrtam a hajtásokat.

Ezután egy egyszerű, megfelelő méretű téglalap formát vágtam ki a bélésanyagból, az oldalán összevarrtam, majd a cipzárak mentén belevarrtam a táskába.


Experiences:
the biggest problem that I see currently by sewing clutches is that the faux leather is a soft fabric so the clutch does not hold its shape. Next time I must investigate how to stiffen the fabrics: I have two idea at the moment, either I should use thick real leather, or try to stick a stiff fabric on faux leather. We will see it soon, since I have plenty of silver fabrics remained :)

Tapasztalatok: 
a legnagyobb problémát jelenleg abban látom, hogy a műbőr anyaga nagyon lágy, így a kész clutch-nak nincs tartása. Vagyis legközelebb azt kell körüljárnom, hogyan keményítsem ki az anyagokat. Erre jelenleg két ötletem van: vagy igazi vastag bőrt kell használni, vagy megpróbálkozok a közbélés műbőrre applikálásával. Hamarosan meglátjuk mire megyek, hisz még rengeteg ezüst anyagom maradt :)

0 megjegyzés:

Post a Comment