Wednesday, September 5, 2012

Szilvásvárad and Szalajka Valley

Szilvásvárad és a Szalajka-völgy
POSTCARDS

Well, here it is the last post of our journey in Eger and its surrounding. We could not leave this country without visiting one of the most popular place in Hungary, Szilvásvárad and the valley of Szalajka stream. It is unbelievable how many treasures and sights you can find here. Even the village itself offers lots of interesting things to discover: churches, the Pallavicini Castle, museums, the Lipizzan Horses. They took care of the entertainment as well, you can try the local adventure park in the forest and a unique single-tube bob court. At the same time you must not stop by the village but let's go through the Szalajka valley either on your feet, or with a bicycle, or choose the little forest railway. What is waiting for you in the valley? Lot of natural beauties, the Szalajka stream with little lakes and trout-ponds along the way, the Rock-spring, the Veil Waterfall, the cave of prehistoric man on Istállóskő, and many other spectacles.

Hát elérkeztünk az utolsó poszthoz, ami az Eger és környékén tett kirándulásunkról szól. Nem hagyhattuk úgy el ezt a vidéket, hogy nem teszünk egy látogatást Magyarország egyik leghíresebb helyén, Szilvásváradon és a Szalajka-patak völgyében. Hihetetlen, hogy mennyi kincset és látnivalót találhatunk itt. Már a faluban is rengeteg a felfedeznivaló: templomok, a Pallavicini kastély, múzeumok, a lipicai ménes. De gondoltak a szórakozásra is, kipróbálhatjuk a helyi erdei kalandparkot, illetve az egyedi egycsöves bobpályát. Ugyanakkor nem szabad megállni a faluban, menjünk végig a Szalajka-völgyén, akár gyalog, vagy biciklivel, esetleg válasszuk az erdei kisvasutat. És mi vár ránk a völgyben? Rengeteg természeti szépség, a Szalajka-patak kis tavacskákkal és pisztrángtelepekkel megszakítva, a Szikla-forrás, a Fátyol-vízesés, az ősemberbarlang Istállóskőn, és még más látványosságok.

Well, we've skipped the sights of village and chosen the forest railway right away... what else we could do with an enthusiastic boy :).

Nos, mi kihagytuk a falu nevezetességeit és rögtön felültünk az erdei kisvasútra ... mi mást is tehettünk volna egy fellelkesült kölyökkel :).

By the terminal the fabolous Gloriett glade was waiting for us, it's a really romantic place, same as the little stream among the trees. But then came the heartbreak ...

A végállomásnál a mesés Gloriett tisztás várt ránk, nagyon romantikus hely, csak úgy, mint a kis patak a fák között. De aztán jött a szívfájdalom ...

"Thanks" to the extremely dry and hot weather this year the Veil Waterfall has been dried up. It happens sometimes, hopefully the water will come back after some rainy weeks. But now it was a very sad sight. When I was here a few years ago it looked like this:

Az idei extrém száraz és meleg időnek "köszönhetően" a Fátyol-vízesés kiszáradt. Ez időnként előfordul, remélhetőleg néhány heti kiadós esőzés után majd visszatér a víz a patakba. De most mindenesetre nagyon szomorú látvány volt. Néhány éve, mikor itt jártam még így nézett ki:

Ahh, okay, so we decided to climb up to the Mount Istállóskő. It was not an easy and short walk for a child, but the promise of a prehistoric cave had a great charm. :)

Ahh, oké, szóval inkább elhatároztuk, hogy felmászunk Istállóskőre. Nem egy könnyű és rövid túra ez egy kisgyermek számára, de az ősember barlang ígérete igazán nagy vonzerővel bírt. :)

Finally coming back to Szilvásvárad we relaxed with a littled bobsled.

Végül Szilvásváradra visszatérve egy kis bobozással lazítottunk.

We missed lot of things to see, but no matter, at least we will have some reasons to return here in the future.

Sok mindent kihagytunk, de sebaj, legalább lesz még okunk visszatérni ide a jövőben is.